Bestselling marketingauteur
Keynote
Waarom slagen sommige dingen terwijl anderen floppen? Wat zorgt er voor dat content viraal gaat? En waarom krijgen sommige producten, diensten of ideeën meer mond-tot-mondreclame dan anderen? Keynote spreker Jonah Berger is gespecialiseerd in de gedragswetenschap die ten grondslag ligt aan deze vragen. Hij onderzoekt hoe mensen beslissingen nemen, hoe ideeën verspreiden en hoe sociale invloed gedrag bepaalt.
Berger heeft met “Contagious - Why Things Catch On” en “Invisible Influence: The Hidden Forces that Shape Behavior” ook twee absolute marketing bestsellers op zijn naam. Naast een succesvol auteur is hij marketing professor aan de prestigieuze Wharton School aan de Universiteit van Pennsylvania. Hij publiceerde tientallen artikelen in wetenschappelijke toptijdschriften en media zoals de New York Times, Wall Street Journal, Harvard Business Review, Business Week en The Economist.
Jonah heeft diverse bedrijven en organisaties geholpen om hun zaken populair te maken. Van Fortune 500-bedrijven tot kleine startups en van multinationals tot non-profitorganisaties heeft Berger bijgedragen aan de acceptatie van nieuwe producten, effectievere communicatie en de ontwikkeling van marketingstrategieën.